• Journal
  • Costin Marinache si povestea unui brand altfel – Macelaria Ghita

Costin Marinache si povestea unui brand altfel – Macelaria Ghita

4 months ago
1267

Probabil ca putini il cunosc pe Costin Marinache, unul dintre oamenii cheie din spatele brandului Macelaria Ghita. Pe scurt, Costin a absolvit Facultatea de Drept si Facultatea de Administratie si Afaceri.  A lucrat doi ani de zile la o firma de avocatura in Bucuresti iar apoi s-a implicat full time, din 2014 in proiectul Macelaria Ghita. Dar aceasta poveste pe larg in randurile care urmeaza…

➡ Salut. Spune-mi te rog cum a depasit Macelaria Ghita seceta din vara si care e situatia in prezent?

A fost un an greu, poate cel mai greu din ultimii 10 ani in sectorul agricol. Seceta pedologica a cauzat pierderi financiare insemnate atat pentru noi care in special livram productia agricola catre fabrica noastra de nutreturi pentru hrana animalelor, cat si pentru alti agricultori care nu au avut resurse financiare sa plateasca arenda sau inputurile. De-a lungul timpului am depasit provocari la fel de mari, cum ar fi perioada pestei porcine africane.

In acea perioada erau foarte multe focare de pesta porcina africana in jurul fermei noastre si am fost nevoiti sa stam in carantina o perioada de 120 de zile, timp in care nu ne era permis sa livram porcii la abatorul propriu. A fost o perioada dificila, dar am trecut-o cu bine chiar daca pericolul de infectare inca mai exista.

Situatia din prezent e la fel de alarmanta. Inca asteptam ploaia avand in vedere faptul ca va trebui sa incepem lucrarile de toamna, se pare ca pornim cu stangul si in acest an. Voi recunoaste faptul ca si ajutoarele financiare de la stat ne-au ajutat sa diminuam pierderile suferite, dar cu toate acestea, a fost si este in continuare un an dificil pentru noi.

➡  Ce trebuie sa stie clientii despre produsele pe care voi le comercializati. Ce inseamna carne de porc – ,,de la furca la furculita”?

Inseamna control amanuntit la fiecare proces de productie. De la semanatul semintelor de grau si recoltarea boabelor, la prepararea alimentelor pentru animale, pana la cresterea animalelor si asigurarea desfacerii prin abatorul si macelariile societatii noastre. Afacerea noastra de familie asigura hrana animalelor de la ferma noastra vegetala cu o suprafata exploatata de 2500 de ha.

Apoi bucataria noastra furajera sau FNC-ul produce hrana pentru un efectiv anual de 12.000 de porci din ferma noastra zootehnica, fluxul fermei noastre fiind impartit in cinci sectoare : reproductie, gestatie, maternitate, tineret si ingrasare.  Abatorul si carmangeria sunt aprovizionate din ferma proprie in fiecare zi pentru ca apoi sa livram zilnic carne si preparate din carne 100% si mirodenii catre macelariile noastre. De mentionat aici sunt doua lucruri inedite si interesante.

1. In cadrul fermei noastre zootehnice, la sectorul de maternitate dispunem si de GP-ul, grand papa sau mai pe romaneste bunicii purcelusilor nostri. Astfel reusim sa ne producem singuri scrofitele care produc purceii pe care ii livram catre macelarii. Prin acest lucru ne asiguram de calitatea carnii si a produselor din carne pe care le comercializam in macelariile noastre.

2. Un al doilea lucru important de amintit e acela ca preparatele noastre afumate se afuma numai cu fum natural din lemn de fag prin afumatoria traditionala de la Calarasi. Gustul si aroma fumului natural din lemn de fag dau savoare produselor noastre.

➡ Cate macelarii administrezi in prezent si in ce zone/orase exista ele?

In prezent avem 17 macelarii in sud-estul Romaniei. Voi incepe cu Bucurestiul unde avem 3 macelarii, in Timpuri Noi, Titan si Pantelimon. Apoi pornim spre Calarasi( 5 macelarii) , Oltenita (2 macelarii), Fetesti, Medgidia (2 macelarii), Constanta (2 macelarii) si Navodari(2 macelarii). Macelariile sunt aprovizionate zilnic direct de la carmangerie si abator iar carnea este numai proaspata si provine din ferma noastra proprie de la Calarasi.

➡ Ce planuri ai pentru aceasta perioada?

Momentan suntem intr-o perioada foarte dificila, o perioada plina de nesiguranta. Am luat toate masurile sa ne protejam angajatii de virusul COVID 19 si alte masuri pentru a ne proteja animalele de la pesta porcina africana care din pacate nu a trecut. Luam in calcul sa ne extindem cu desfacerea produselor noastre si prin alte macelarii, dar momentan asteptam ca aceasta perioada dificila sa treaca. Avem in derulare inca de acum doi ani un proiect de productie a peletilor si brichetelor din paie cu o capacitate de 1 to./ora, iar anul acesta speram sa il finalizam.

Un mesaj pentru cititori

Sa fie atenti la produsele din carne de porc pe care le consuma. In general preparatele produse in sistem industrial au nevoie de aditivi, conservanti si alte minuni pentru a avea un aspect placut si pentru a se conserva cat mai mult timp. La preparatele traditionale, termenul de valabilitate nu trebuie sa fie mai mare de o saptamana, maxim doua saptamani iar aspectul produsului se poate schimba chiar dupa prima zi de productie. Asta inseamna sa ai pe masa un produs sanatos si natural. Il puteti considera ca un tips pentru viitoarele voastre cumparaturi.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Follow us

Social Media connect

Creative

Inspiratie
g
germania

MARIANA NASTASE – O poveste cu si despre fashion pe Instagram

Manafu scria prin 2019 despre Instagram si posta fotografia de mai jos pe blogul sau. Pe atunci erau in Romania peste 4.000.000 de conturi iar azi eu banuiesc ca cifra se apropie de 5.000.000 chiar daca prinde avant din urma...

2
Alexandrion

Adu magia de sarbatori in casa ta si traieste momente calde cu Alexandrion HOT!

3
cbd

La TIMISOARA avem prima cafenea cu focus pe CBD. Cand si in Bucuresti?

4
aplicatie

Lavinia Iancu și povestea unei aplicații cu aromă de cămine studențești – ReFEEL